معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران .

معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران

جاذبه هاي گردشگري آبشار وه ريز ايلام

آبشار وه ريز در استان ايلام واقع است. آبشار وه ريز ايلام در نزديكي روستاي چشكه كبود واقع در 5 كيلومتري جنوب ايلام در مسير جاده ارتباطي ايلام به بدره قرار گرفته است. چشمه كبود (ايلام)، روستايي از توابع بخش مركزي شهرستان ايلام است. ارتفاع آبشار وه ريز ايلام در حدود 10 متر است و از روي صخره اي هلالي شكل به پايين مي ريزد. اين آبشار از ارتفاعات كبيركوه در غرب ايلام سرچشمه مي گيرد. كبيركوه به مجموعه كوه هاي بلندي است كه خود قسمتي از رشته كوه بزرگ زاگرس است گفته مي شود . اين رشته از ديوارهاي جنوبي درة رودخانة آب آفتاب و كنجان چم شهرستان مهران شروع شده و رو به رودخانة كرخه در دهستان الوار گرمسيري از شهرستان خرم آباد لرستان ادامه مي يابد . دامنه هاي شمال و شمال شرقي آبشار وه ريز ايلام به دره هاي رودخانه سيمره ، كرخه و دامنه هاي جنوب و جنوب غربي آن به مرز ايران و عراق منتهي مي شود. طول اين رشته كوه حدود 160 كيلومتر و عرض آن 6 الي 7 كيلومتر است كه مانند ديوار عظيمي در منطقه ايلام از شمال غرب به جنوب شرق امتداد يافته است. كبيركوه يكي از مناطق پرباران و پرآب و سرسبز واحد كوهستاني زاگرس است. مسافران و گردشگران گرامي مي توانند پس از گردش در ايلام با رزرو هتل هاي ايلام در هتل ايلام استراحت و يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: آبشار وه ريز، ايلام، جاذبه هاي گردشگري، ديدني ها، رزرو هتل، هتل هاي ايلام،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ دى ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۲۷:۴۷ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري قلعه چالشتر شهركرد

قلعه چالشتر در استان چهار محال و بختياري تلفيقي از معماري دوران قاجار با معماري اروپايي است كه با ستون هايي ايستاده از سنگ و نقش برجسته‌هاي ديدني خودنمايي مي‌كند. قلعه چالشتر در پنج كيلومتري شهركرد به عنوان يك اثر باشكوه از نظر معماري و هنري حجاري در ايران است. مجموعه تاريخي قلعه چالشتر شامل سر در سنگي، خان‌نشين ، اندروني ، حمام ، انبارها و اصطبلها است و قلعه عياني و خان‌نشين اين مجموعه تاريخي داراي ‪ ۳۸ستون سنگي با سر در و ايوان مي‌باشد.. مسافران و گردشگران گرامي مي توانند پس از گردش در شهركرد در هتل جهانگردي شهركرد استراحت و يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: قلعه چالشتر، شهركرد، جاذبه هاي گردشگري، ديدني ها، رزرو هتل، هتل هاي شهركرد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ دى ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۲۷:۳۲ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري خانه ستوده چالشتر شهركرد

خانه ستوده در واقع آخرين بخش هاي به جا مونده از مجموعه بناهاي مرتبط  با ارگ چالشتر و مربوط به اواخر دوره قاجاريه به حساب مياد كه قسمت اندروني، بخش حاكم نشين قلعه خانه ستوده مذكور رو تشكيل مي داده. شالوده اصلي خانه ستوده در سال ۱۳۲۳ هجري قمري به پايان رسيده كه داراي ازاره هاي سنگي ارزشمند، تراش خورده و نقاشي هاي نفيس با مضاميني افسانه اي و اسطوره ايه. خانه ستوده در قسمت غربي شهركرد و در نزديكي خانه آزاده قرار داره. سه موزه آثار سنگي، كار و زندگي، مردم شناسي در اين مجموعه قرارداشته و در آنها نمونه هايي از آثار سنگي منقوش و كتيبه دار و زندگي روستايي و كشاورزي و وسايل و البسه و ابزار آلات مربوطه به نمايش گذاشته شده. مسافران و گردشگران گرامي مي توانند پس از گردش در شهركرد در هتل پارسيان آزادي شهركرد و يا همان هتل پارسيان شهركرد استراحت و يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: خانه ستوده، شهركرد، جاذبه هاي گردشگري، ديدني ها، رزرو هتل، هتل هاي شهركرد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ دى ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۲۶:۱۱ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري چالشتر شهركرد

چالشتر در ۶ كيلومتري شمال شهركرد است . شايد قبل از تسلط خوانين بختياري بر چهارمحال ، چالشتر مركز چهارمحال بوده است. آثار ساختمان هاي مخروبه چالشتر مويد اين نظر است ولي از ابتداي بناي آبادي اطلاع دقيق در دست نيست. بافت اصلي چالشتر در دل قلعه اي مربع شكل به ابعاد ۳۵ متر قرار دارد. قلعه ي چالشتر به گونه اي ساخته شده بود كه خانه ي خان و مسجد در وسط آن و مشرف به چهار دروازه بوده است. شب ها هر چهار دروازه را مي بستند تا امنيت قلعه حفظ شود. مسافران و گردشگران گرامي مي توانند پس از گردش در شهركرد از هتل هاي شهركرد و هتل شهركرد استفاده نمايند.


برچسب: چالشتر، شهركرد، جاذبه هاي گردشگري، ديدني ها، رزرو هتل، هتل هاي شهركرد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۱۰:۲۸ توسط:گردشگري موضوع: